צילומי שקיעה

צילומי שקיעה

בפוסט זה אני יתמקד בצילומי מודלית או מודלים בזמן שקיעה.

צילומי שקיעה תמיד היה הדובדבן שבקצפת אצל הרבה צלמים, צלמי חתונות תמיד תזמנו את הזמן עם הזוג בשביל לצלם בזמן השקיה במיוחד בצילומי טראש דה דרס, הפקות אופנה רבות מתוכננים בחלק נכבד מהצילומים שיהיו בזמן זה, בצילומי טראש דה דרס השקיעה היא חלק בלתי נפרד מצילומים, ואיך לא צילומי נוף שהרבה צלמי נופים נוסעים מרחק רב בשביל לתפוס שקיעה מרהיבה, כמובן יש אין ספור דוגמאות. והסיבות לזה הם רבות עם זה בגלל שהשקיע נותנת לנו מן תחושת רוגע, האווירה הרומנטית, הצבעיים היפים ועוד סיבות רבות.

בצילומי שקיעה בשביל שיצאה כמו שצריך עומד אתגרים רבים, שעם זה מבחינת יכולות המצלמה, או יכולות הצלם.

הדרכים להתמודד עם צילומי שקיעה:

פילטרים - התקן שמרכיבים על העדשה, יש מגוון רחב של פילטרים שלכל אחד יש את התכונות שלו, סוגי הפילטרים הפופולריים: פילטר פולרייז, nd והנפוץ ביותר בקרב צלמי נופים זה פילטר gnd כאמור פילטרים אלה יותר מתאימים לצילומי נופים ולכן נדיר אם תיראו את צלם חתונות שלכם עושה שימוש בהם.

Hdr - אפשרות נחמדה ומוכרת מאוד, בפונקציה זאת מצלמים מספר תמונות בדרך כלל 3 תמונות שכל אחד מהתמונות חשוף אחרת ואז ממזגים אותם ביחד באמצעות תוכנה ייעודית, התוכנה לוקחת חשיפה שונה מכל אחד מהתמונות ובכך למעשה יש לנו תמונה עם טווח דינמי רחב מאוד עד לא מזמן בשביל לעשות hdr הפעולה הייתה צריכה להיות ידנית לגמרי עם זה בתפעול המצלמה וגם כן בעריכה במחשב, אך כיום הרבה מצלמות גם טלפונים באות עם פונקציה זאת בצורה מובנית וכל שנשאר לעשות זה להעפיל אותה. האפקט שנוצר הוא אפקט ציורי במקצת לכן יש כאלה שאוהבים את זה ויש כאלה שלא.

מדידת אור - כאמור בצילומי שקיעה יש אזורים בהירים ואזורים כהים ובגלל זה למצלמה קשה לחשוף כמו שאנחנו רוצים את כל חלקי התמונה, המצב שיכול להיווצר זה שהמודלים שאנחנו מצלמים כמו לדוגמה בצילומי זוגיות יצאו חשופים היטב והשקיעה לא או להפך. בפונקציה זאת ניתן לאזן את החשיפה בכך שמודדים את האור באזור שהחשיפה שלו פחות או יותר באמצע לא כהה מידי ולא בהיר מידי בדרך כלל זה משהו בצבע אפור או חום ובאמצעות מדידה במקום זה המצלמה כבר תחשוף בהתאם למה שמדדנו, הביצוע הוא פשוט יש כפתור במצלמה בשם eal מכוונים את המצלמה במה שאנחנו רוצים למדוד ואז לוחצים על כפתור זה ומכאן מצלמים רגיל. בנוסף אפשר להצטייד בנייר אפור 18% ולהשתמש בה למדידה של האור.

שימוש בפלאש - כמעט לכל מצלמה יש מבזק מובנה במצלמה, השימוש במבזק בזמן שקיעה נותן את האפשרות למילוי האובייקט שאנחנו מצלמים ובכך גם לתפוס את צבעי השקיעה, למעשה זהו פתרון קל ופשוט אך יש לו גם כמה חסרונות משמעותיים והם הבזק ישיר על המצולמים נותן קונטרסטיות חזקה ולא מחמיאה והחיסרון השני הוא שהתמונה שנוצרת בגלל הבזק ישיר זה תמונה שטוחה.

מבזקים חיצונים - כאן השימוש במבזקים שהם מחוץ למצלמה דבר הנותן אפשרות של שימוש במספר מבזקים בו זמנית, השליטה במבזקים הם באמצעות טריגרים. אופציה זאת היא האופציה הטובה ביותר לצלמי אופנה וצילומי זוגיות במהלך צילומי טראש דה דרס או כל צלם שמצלם אובייקט. בזכות השימוש במבזקים חיצונים ניתן לשלוט באור בדיוק מרבי ובכך לבטל את החסרונות שיש במבזק האינטגרלי של המצלמה. האפשרות זאת כמו שצוין משמשת היום צלמים אופנה רבים, גם בתחום החתונות נדיר היום לראות צלם חתונות שמצלם טראש דה דרס ולא עושה שימוש במבזקים חיצונים.

Leave a comment