כטלוג חתונה

קטלוג במסגרת בתיה

לצפות שהכל יזרום לפי הספר זה בקשה גדולה, במיוחד לצלם אופנה או בכלל לצילום קטלוג, אם זה הצפייה לתאורה טבעית טובה או דוגמנית שיודעת את העבודה ובכלל לסמוך על כל צוות ההפקה שיעשו את מה שמבקשים, לרוב חייב להיות משהו שמתפקשש באמצע, אבל כאן בצילום קטלוג זה הכל הלך מעולה, וזרם לפי התכנית. אז מה היה לנו כאן? כביכול היה לי חששות לא מעטים, אם זה מהדוגמנית הצעירה שהיא מתחת לגיל 16 או מהלוקיישן עמוס שתמיד מלא מאנשים והשעה היחסית מאוחרת של הצילום. אז כן דאגתי בהתחלה.אבל התברר שהכל יצא לטובה, כשאני מגיע ללוקישן אני רואה שהמקום לא עמוס באנשים ותמיד אפשר למצוא פינות חמד , שריקים לחלוטין, השמיים מלאים בעננים, והדוגמנית יפהפיה וממושמעת. עם תנאי התאורה שהיה לי (כמעט מושלמים) הרגשתי שזה יהיה קטלוג חתונה מוצלח למדי ולכן לא ראיתי צורך בלעבוד עם מבזקים חיצונים ובכך החלטתי לצלם את רוב ההפקה בתאורה טבעית שהיתה רכה ונעימה מאוד, כן תנאי תאורה כאלה זה חלום, חלום לכל צלם לכל סוג של צילומים בטח לצילומי קטלוג, אבל לא רק לצלמי קטלוג אלה גם לצלמי חתונה הרבים שהיו שם. בהיותי שם בלוקיישן ראיתי לא מעט צלמים, רובן צלמי חתונות יצא לי גם לראות צלם שעושה צילומי זוגיות צילום בת מצוות אך רובם כאמור היו בשביל צילום חתונה, ומשיחות קצרות איתם כמעט כולם ויתרו על מבזקים חיצונים, כן אפשר להגיד שהיה יותר צלמים מעוברי אורח, אבל כל עוד יש לי איתם הסכם בעל פה שאני לא מפריע להם והם לא לי אז הכל בסדר מצידי

מהלך הצילום: בקטלוג חתונה המטרה היא להמחיש איך הכלה יפה ומיוחדת עם השמלת כלה של המעצבת ואיך האיפור יכול להיות מושלם ולשנות את פני המאופר, צריך לזכור שדוגמנית כאן היא פחות מגיל 16 אבל בזכות האיפור היא נראת כלה אמיתית ומטרה נוספת זה להראות את יכולת הצלם בלצם חתונה. כמו שנאמר הצילום נעשה במזכרת בתיה והתחיל כשעתיים מלפני השקיעה. כל הצילום נעשה עם עדשת 70-200, ללא החלפה של עדשה, יש חוק, אם הכל הולך מעולה אז לא משנים כלום, עם עדשה זאת צלמתי גם פורטרטים וגם גוף מלא, מסתבר שזה אפשרי

תאורה: כמו שציינתי תאורה טבעית ב90 אחוזים מהזמן, התאורה הטבעית היתה פנטסטית מהטובים ביותר שאני זוכר, זכור לי רק פעם אחת תאורה טבעית טובה מזאת שזה היה במהלך צילומי טראש דה דרס, שימוש בתאורה טבעית מקנה לי גם יכולות דינמיות שלא אפשרי בשימוש בתאורה מעשית שכן תאורה מעשית מקבע אותי למקום סטטי בגלל הסרבול עם ציוד של התאורה, לכן כשיש אפשרות בתאורה טבעית אני מיד קופץ על ההזדמנות, יש לציין שהאפשרות הדינמית פחות נחוצה להפקות בסדר גודל כזה שכן כולם מהמקצוע ויודעים את העבודה מעולה ולכן אין בהכרך צורך להתנייד תמיד, שזה בניגוד לצילומי זוגיות ששם מאוד חשוב הדינמיות של התנועה גם אם זה לפעמים על חשבון תאורה מעשית שבהרבה מקרים נחוץ

עריכה: התמונות ערוכות בלייטרום ובפוטושופ בסגנון חלומי לפי דרישת מאגני ההפקה, לא ניתן דגש רב על הפנים של המודלית הם חלקות גם ככה והאיפור נפלה, רוב הדגש ניתן על הצבעיים החלומיים ועל הניגודיות

דוגמנית: דיאנה נוביק

מאפרת: ענת יפה

שמלות כלה: קרן ברקוביץ